MieYayayaya story


Hargailah IBU kita selagi ia masih ada :')
Wednesday 30 November 2011 | 11:46 | 0 Words

Jangan kecilkan hati seorang ibu kerna Allah sentiasa makbulkan doa seorang ibu, bayangkn sekiranya ibu kita berhenti berdoa. Apa akan jadi pada kita kelak....!! Subhanallah

Ya Allah . Kau sedari lah rakan2 ku ini . Bahwa PENGORBANAN SEORANG IBU ITU penting buat kita . Dia sanggup lakukan apa saja demi anak nya yang tercinta . Demi anak , dia melalui penat , letih dan lain2 . Kwan2 . Hargailah ibu kita . Jnganlah engkau melukai hatinya . Bagaimana kah perasaan orang yang kehilangan ibu . Bagaimana kah persaan nya ketika ia mahu bermanja ? beraya ? Ingtlah kawan2 . Ibu itu ibarat nyawa kita . Harta ibu hanyalah ANAK2 nya . Ingat lah . Ibu hanya ingin anak nya bahagia sedangkan dia dalam kesedihan :') Sayangilah ibu anda selagi dia masih ada :') Dan ingat lah , marah itu bukan kebencian . Tapi tanda sayang :')
Bila kita sedih, rasa nak nangis, kenapa kita tak sebut ayah?? Tapi kita sebut ibu, mak, mama, umi?? Sebab ibu lah paling bermakna dalam hidup kita... yang mewarnai hidup kita... yang mengajar kita ABC & ALIF BA TA time kita kecik, yang mengajar kita BETUL SALAH & HARAM HALAL dalam kehidupan, yang mengajar kita erti KEMAAFAN & DENDAM, yang mengajar kita SYUKUR & TAMAK, yg PENTING, IBU lah yang mengajar kita ERTI KASIH & SAYANG yang sebenar... yang sentiasa ada saat kita memerlukannya..

Jadi apa peranan ayah sebenarnya??? Hanya bekerja cari duit yang tak seberapa. yang langsung tak ambil tau soal anak2nya... benar, kalau kalian fikir saya ada problem dengan ayah.. sebab kami takder ayah lagi.. bukan berpisah mati, tp berpisah hidup tanpa menjalankan tanggungjawabnya... kami cuma ada ibu.. yang membanting tulang untuk memastikan kami adik2 dapat teruskan hidup sepert orang lain.. janji ayah, susah senang sama2 dah terkubur.. janji ayah, sayang sampai syurga dipinggir neraka. janji ayah, akan pastikan ibu & anak2 bahagia pecah seribu terbidik sembilu.. JANJI seorang AYAH kini hanya tinggal JANJI di padang pasir... saya bukan nak menafikan peranan ayah dalam kehidupan, cuma its depands to situation.. BAGI KAMI, IBU ADALAH SEGALA-GALANYA..

Mama , angah kat sini nak cakap . Maafkan segala dosa2 yang angah telah lakukan dekat mama . Angah tahu , Mama rela menderita daripada melihat anak sedih kerana mama ingin kihat anak mama semuanya bahagia . Mama , andai kata ajal angah hanya sekerat jalan . Ampunillah dosadosa angah . Mama . Dengarlah anak mu ini . Dia amat menyayangimu . Dia berubah dalam diam diam . Dia sedang mencuba untuk membuat mu bahagia . Dan dia xakan pernah lukai persaan mu :') 

Mama . Terima kasih atas kasih sayang mama terhadap angah . Terima kasih kerana mengikut apa saja demi kebahagiaan anaknya . Dan mama rela kehabisan duit kerana ingin melihat anak mama bahagia . Angah sedar yang angah telah buat banyak dosa . Mama , andai kata angah tiada di sisi mama . Jangan lah sedih kerana kehilangan angah . Jangalah menyesal kerana tidak menjaga angah dengan sempurna . jangan menyesal mama . kerana mama lah angah boleh hidup setakat ni . Kerana mama lah angah sihat . Kerana mama lah angah hidup bahagia . TERIMA KASIH MAMA :')

HARGAILAH IBU KITA SELAGI IA MASIH ADA :')

-Past- | -New-